15 Principis rectors de l’experiència de l’usuari

diumenge , 18, setembre 2016 Leave a comment

Hi ha gent que per primera vegada tracta l’experiència de l’usuari (UX), tenen preguntes i preocupacions similars quan comencen a treballar-hi. Per tant, i davant algunes de les preguntes més comuns per a entendre els principis més. Per descomptat, això no és una guia completa per a la investigació UX, però és un bon punt de partida per a respondre a algunes d’aquestes preguntes persistents.

15 Principis rectors de l'experiència de l'usuari

Barrejar

Els millors investigadors no utilitzen una única eina per fer la seva recerca. Utilitzen una sèrie de diferents mètodes, eines, etc., i després es barregen entre si. Això li dóna una oportunitat molt gran de trobar els problemes reals i després ser capaç de corregir-los.

És més fàcil dir “es va equivocar”

La investigació pot ajudar-te a treballar ràpidament quan tenim alguna cosa malament. Si s’agrega una nova funció i els seus primers cinc participants en la investigació odien, és probable que hi hagi un problema. No obstant això, un centenar de persones poden fer servir alguna cosa sense fer comentaris i encara no poden treballar.

No es pot estandarditzar mides de mostra per a tota la investigació

Ho sento, però les mides de mostra han de ser calculades en base als riscos que s’està disposat a assumir en cada acte de la investigació i amb base en el tipus de recerca que s’està duent a terme. No tractar d’utilitzar un única mida per a tota la investigació, és un enfocament erroni.

Provar amb només un usuari no té sentit

Imagineu que s’està creant un nou paquet de processador de texts i seiem amb un sol usuari i tracten de guardar un document i veure que el procés ha fallat. Quants usuaris més necessites per provar-ho? Cap, oi ? Alguns problemes són universals i només es necessita un usuari per assenyalar-les.

Author/Copyright holder: Luca Mascaro. Copyright terms and licence: CC BY-SA 2.0

Augmentar la mida de la mostra per a una precisió major

Com més gran sigui la mida de la mostra, és més probable que les seves dades siguin més precises. Hi ha una regla general que diu per duplicar la precisió cal augmentar la mida de la mostra per un factor de quatre!

Fer aleatòriament, pot superar defectes de disseny en la investigació

Si es pot canviar l’ordre de les preguntes, respostes, flux de procés, etc., i després fer-ho. Com més a l’atzar s’agafi el camí, el més probable és que s’aconsegueixi més la consistència i és minimitzi els defectes de disseny experimental.

Els resultats de la investigació pertanyen a ningú

Totes aquestes dades que s’estant recollint? No son seves. No del seu equip. És de la empresa. Més en rep la seva investigació d’experiència d’usuari duta a terme a l’empresa en el seu conjunt – el més probable és que la seva empresa va a començar a centrar-se en les necessitats de l’usuari com una prioritat. No crear un magatzem d’ UX en el seu negoci; deixar que el flux de dades i recollir les recompenses.

Les qualificacions en escala a les preguntes no són tan importants

És clar, hi ha un munt d’arguments sobre si una escala x-punt és més precisa que l’escala y-punt i si ha de tenir una qualificació neutral o no. Cap d’ells és prou important com per passar més de 5 minuts preocupar-se per – triar una escala i fer la recerca ja.

Els participants han de reflectir les persones

No tothom és un usuari o fins i tot probable usuari del seu producte. No tots els usuaris s’adapten al seu mercat objectiu. Obtenir uns personatges d’usuari i reclutar la persona – d’aquesta manera per tenir més possibilitats d’aconseguir resultats que realment funcionen per als usuaris de destinació. No es pot complaure a tothom tot el temps i dels professionals UX ni tan sols han d’intentar.

Author/Copyright holder: Nicolas Nova. Copyright terms and licence: CC BY 2.0

El que diuen versus el que fan.

Sovint es diu que el que es fa és el que importa i no el que diuen. No estem d’acord. Cal mesurar tant el que diuen i el que fan. A continuació, per visitar les raons de la manca de connexió entre les dues posicions. A vegades la gent realment vol el que diuen que volen i, de vegades no ho fan. Saber quan aquestes coses són certes qüestions a l’experiència de l’usuari.

Mantenir i actualitzar el kit d’eines

No van a ser les noves idees i mètodes que suren per aquí durant molt de temps. No acomiadar abans de conèixer-los. En molts casos, fins i tot en les pitjors eines poden oferir perspectives raonables si estan adaptats correctament.

Usabilitat – Una ficció educada?

És impossible mesurar la usabilitat. El que podem mesurar és quan alguna cosa no és usable. Aquestes mesures són fluids – que canviïn de producte a producte, un usuari a un altre i investigador UX per UX investigador. Això està bé, la recerca de problemes és part del que es tracta de la investigació. Ja sabem que és molt més difícil de demostrar que no hi ha problema de trobar un problema.

Mantenir informes breus

Sens dubte, el mètode era increïble i innovador i els resultats van ser increïbles, però … no cal escriure un llibre per aconseguir -ho. Si vostè vol que la seva investigació tingui gran valor en l’organització mantingui els seus informes al mínim. No obstant això, no deixi que això li impedeixi la creació d’un treball més detallat com a eina d’aprenentatge dins del seu propi entorn o d’escriure aquest llibre si té la intenció de publicitar comercialment.

Recordeu que els observadors Observen de forma diferent

Hi ha una raó pel tractament del testimoni de la policia amb un cert escepticisme sa. La gent veu el que veuran i poques vegades els testimonis veuen les mateixes coses. Això no és un problema important; de fet, vol dir que l’addició d’observadors poden augmentar l’èxit general de la recerca – si tots identifiquen diferents problemes, això és millor per als usuaris (sempre que tinguis la intenció de solucionar tots aquests problemes, és clar).

I no cal oblidar que l’acte d’observació també pot canviar els resultats que s’obtenen.

Cultes de mala personalitat

Hi ha un munt de gurus UX per aquí. Alguns estan molt de moda avui i potser demà seran tractats amb menyspreu o viceversa. No hi ha una forma “correcta” de ser un investigador UX; ignorar el nom unit a les idees UX i se centren en la idea subjacent en lloc i tractar de tot, amb una bona dosi d’escepticisme i interès.

Referències

Please give us your valuable comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*Necessari